Investeren in Google Ads

Google Ads uitbesteden? Ik dacht het wel! Google ads is deel van technieken binnen zoekmachine adverteren en daarbinnen is het best wel iets specifieks. Officieel is het deel van SEA. SEA is search engine advertising, wat inhoudt dat het letterlijk gaat om adverteren, terwijl SEO gaat om zoekresultaten die op zichzelf geen advertenties zijn. Het zijn slechts teksten die naamsbekendheid kunnen genereren. SEA zijn dus gesponsorde zoekresultaten, zoals bijvoorbeeld Google Ads of Bing ads. Omdat Google de grootste zoekmachine is die het meest gebruikt wordt in de westerse wereld, is het handig om hierin te investeren en om te kiezen voor Google Ads uitbesteden.

Bereid de basis voor

Wil je Google Ads uitbesteden, dan moet je natuurlijk wel weten wat je doet. Je wil niet je geld uitgeven aan iets waar je letterlijk niets van begrijpt. Daartoe hoef je geen expert te worden (anders zou je het wel zelf doen) maar is het wel handig als je de basics kent. Zo kan je ook beter met je degene aan wie je Google Ads uitbesteedt aangeven wat je wensen zijn. Als je immers geen flauw idee hebt wat het systeem is, weet je ook niet wat je doel is. En als je niet weet wat je doel is, weet je niet waar je heen wil en kan je dus niet je wensen kenbaar maken aan degene die het uiteindelijke online marketing werk uitvoert.

Gouden combinatie

Overigens is Google Ads gebruiken aan te raden om te combineren naast SEO; dat vormt een gouden combinatie omdat deze elkaar kunnen versterken! Als je namelijk weet welke zoekwoorden en zoektermen jouw doelgroep gebruikt om te zoeken naar jouw producten, dan kan je hierop inspelen door middel van SEO. Ernaast kan je gaan vaststellen welke zoekfuncties daadwerkelijk leiden tot aanschaf van producten, maar dat kan je alleen weten door een advertentiecampagne te starten. Dit komt doordat de normale zoekwoorden niet meer terug te vinden zijn in verband met privacy.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*